Magdalena
Tuchowska
HR Manager
CONTMAN
Problem:
W organizacji od co najmniej kilku lat, występował problem z pozyskaniem kandydatów, choć oferowane warunki były zbliżone do oferty konkurencji. Był to skutek, niedostatecznego zrozumienia istoty Candidate Experience w rekrutacji i budowaniu zaufania wobec marki. Dodatkowo w związku z brakiem ustalonej strategii, dotychczasowe działania HR prowadzone były w sposób przypadkowy, bez mierzenia ich skuteczności.
Rozwiązanie problemu:
We współpracy z zespołem i zarządem, na podstawie Candidate Journey Map, zdefiniowano strategię działań HR w modelu V2MOM, która pozwoliła wprowadzić zmiany w trzech obszarach:
- komunikacji marki : dokonano rebrandingu ogłoszeń i komunikacji dostosowanej do odbiorcy, stworzono infopack dla kandydatów na temat procesu rekrutacji;
- usprawnieniu procesów: wdrożono ATS, który umożliwił udzielenie kandydatom informacji zwrotnej w przeciągu 48h od zaaplikowania i 7 dni od etapu rozmowy; wyeliminowano nieskuteczne kanały dotarcia do kandydatów; wypromowano wewnętrzny system poleceń; wdrożono proces onboardingu;
- promocji idei Candidate Experience: edukowano zarząd i zespół w obszarze przyjaznej rekrutacji; wdrożono badanie umożliwiające ocenę rekrutacji i pracę nad zebranym feedbackiem; wstąpienie do Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji.
Wpływ na biznes:
- Już w trakcie realizowania strategii, w pierwszych 4 miesiącach, ilość CV wzrosła o 100% w
stosunku do całego roku 2016 jak i 2017.
- Średnia ocena procesu rekrutacyjnego przez kandydatów wyniosła 8/10.
- Po 4 miesiącach od wdrożenia zmian, czas poświęcany na rekrutację skrócił się o 30%.